The Sun Apologises to Osinbajo Over False Allegation of TSA Withdrawal

0
365
Reading Time: < 1 minute

SWITZERLAND, AUGUST 19 – A national newspaper, The Sun, has apologised to Vice President Yemi Osinbajo, over a report calling for his probe on a false accusation that he (Osinbajo) and the Auditor- General of the Federation (AuGF) withdrew N10 billion from the Treasury Single Account (TSA) of the Federal government.

In a letter written by his lawyer, Mr Ebun Olu-Adegboruwa (SAN), Osinbajo had threatened to sue the media outfit. The vice president gave The Sun Newspapers a seven day ultimatum to retract the news story and tender an apology, or face court action.

In a statement released on Tuesday, The Sun said the publication was based on a press statement, which it regrettably assumed to be reliable at the time of publication. It added that even as it regrets any distress, embarrassment or inconvenience which the publication may have caused the vice president.

Below is the full statement:

“On August 9, 2020, we published a story in our online platform titled: “Ex APC Spokesman asks Buhari to probe Osinbanjo, AuGF over alleged N10 billion withdrawal from TSA,” wherein some allegations of corrupt practices were made against the Vice President of the Federal Republic of Nigeria, Prof. Yemi Osinbajo, SAN.

“The publication was based on a press statement, which we regrettably assumed to be reliable at the time of publication. Since the publication, however, we now have reasons based on some fresh facts to believe that the story was not duly verified to be correct before the publication.

“In view of the foregoing, we hereby tender our unreserved apology to His Excellency, the Vice President of the Federal Republic of Nigeria, Prof. Yemi Osinbajo, SAN, over the said publication, even as we regret any distress, embarrassment or inconvenience which the publication may have caused him.”

Leave a Reply

%d bloggers like this: